Reklamační řád

Prodávající odpovídá za vady zboží při jeho převzetí kupujícím. V případě použitého zboží prodávající neodpovídá za vady způsobené jeho používáním nebo opotřebením. V případě zboží prodávaného za nižší cenu prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána. Pokud se nejedná o zboží, které se rychle kazí, nebo o použité zboží, odpovídá prodávající za vady, které se vyskytnou po převzetí zboží v záruční době (záruka).

Záruční doba na nové zboží je 24 měsíců a běží od převzetí zboží kupujícím. Záruční doba na použité zboží je 12 měsíců. Pokud je na prodávaném předmětu, jeho obalu nebo přiloženém návodu uvedena doba používání, záruční doba neskončí před uplynutím této doby.

Záruční list se vystavuje na žádost kupujícího. K uplatnění reklamace postačuje doklad o koupi.

Pokud má zboží vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo na její bezplatné, včasné a řádné odstranění. Prodávající je povinen vadu odstranit bez zbytečného odkladu.
Kupující by však neměl věc, na níž byla zjištěna vada, dále používat. V případě závad, které se vyskytnou po koupi, je třeba na ně upozornit bez zbytečného odkladu po zjištění závady, nejpozději však před uplynutím záruční doby. Po uplynutí záruční doby nárok na reklamaci zaniká.

Opotřebení materiálu nebo použití se nepovažuje za vadu. Není vadou, pokud z povahy prodané věci vyplývá, že její životnost je kratší než záruční doba, a pokud při běžném používání takové věci dojde k jejímu běžnému opotřebení před uplynutím záruční doby.

Kupující může namísto odstranění vady požadovat výměnu věci nebo, pokud se vada týká pouze součásti věci, výměnu součásti, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady. Prodávající může vždy místo odstranění vady vyměnit vadnou věc za bezvadnou, pokud to kupujícímu nezpůsobí vážné obtíže. Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo na odstoupení od smlouvy. Stejná práva náleží kupujícímu, pokud jsou vady odstranitelné, ale kupující nemůže věc řádně užívat pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad. Pokud se vyskytnou jiné neodstranitelné vady, má kupující nárok na přiměřenou slevu z ceny věci.
Práva z odpovědnosti za vady se uplatňují na fakturační adrese prodávajícího. Pokud je však v záručním listě uveden záruční servis, který je v místě prodávajícího nebo v místě, které je blíže kupujícímu, uplatní kupující právo na opravu v záručním servisu. Záruční servis je povinen provést opravu nejpozději do 30 dnů.
Pokud dojde k výměně, začíná záruční doba běžet znovu od převzetí nového kusu. Totéž platí v případě výměny dílu, na který byla poskytnuta záruka.
Vyřízením reklamace se rozumí ukončení reklamačního řízení předáním opraveného výrobku, výměnou výrobku, vrácením kupní ceny výrobku, vyplacením přiměřené slevy z ceny výrobku, písemnou výzvou k převzetí plnění nebo odůvodněným odmítnutím.

Při uplatnění reklamace prodávající určí způsob vyřízení reklamace ihned nebo ve složitých případech nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace, v odůvodněných případech, zejména je-li požadováno složité technické posouzení stavu výrobku nebo služby, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po určení způsobu vyřízení stížnosti se stížnost vyřídí ihned; v odůvodněných případech lze stížnost vyřídit později, vyřízení stížnosti však nesmí trvat déle než 30 dnů ode dne podání stížnosti. Po uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace má kupující právo odstoupit od smlouvy nebo si nechat výrobek vyměnit za nový.

Pokud kupující uplatnil reklamaci výrobku během prvních 12 měsíců od jeho zakoupení, může prodávající reklamaci zamítnout pouze na základě odborného posouzení; bez ohledu na výsledek odborného posouzení prodávající nepožaduje, aby kupující uhradil náklady na odborné posouzení nebo jakékoli jiné náklady související s odborným posouzením. Prodávající poskytne kupujícímu kopii odborného posouzení odůvodňujícího zamítnutí reklamace nejpozději do 14 dnů ode dne vyřízení reklamace. Pokud kupující uplatnil reklamaci výrobku po 12 měsících od data nákupu a prodávající ji zamítl, prodávající v dokladu o vyřízení reklamace uvede, komu může kupující výrobek zaslat k odbornému posouzení. Pokud je výrobek zaslán určené osobě k odbornému posouzení, nese náklady na odborné posouzení, jakož i veškeré další náklady, které v souvislosti s ním důvodně vzniknou, prodávající bez ohledu na výsledek odborného posouzení. Prokáže-li kupující znaleckým posudkem odpovědnost prodávajícího za vadu, může nárok znovu uplatnit; po dobu provádění znaleckého posudku záruční doba neběží. Prodávající je povinen uhradit kupujícímu do 14 dnů ode dne opětovného uplatnění reklamace veškeré náklady vynaložené na znalecký posudek, jakož i veškeré související účelně vynaložené náklady. Znovu uplatněný nárok nelze zamítnout.

Prodávající je povinen vystavit kupujícímu potvrzení o uplatnění reklamace. Je-li reklamace uplatněna e-mailem, je prodávající povinen doručit kupujícímu potvrzení o uplatnění reklamace neprodleně; není-li možné potvrzení doručit neprodleně, musí být doručeno bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o uplatnění reklamace; potvrzení o uplatnění reklamace nemusí být doručeno, má-li kupující možnost prokázat uplatnění reklamace jiným způsobem.