Obchodní podmínky
Základní informace
Tyto obchodní podmínky platí pro smlouvy uzavřené distančním způsobem v e-shopu www.nutsland.cz mezi prodávajícím a kupujícím podle zákona č. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku.
Prodávajícím je: NUTSLAND, s. r. o.,Hrnčiarska 2180/34B 091 01 Stropkov, 091 01 Stropkov, IČO: 55691447, DIČ: 2122063240, IČ DPH: SK2122063240, tel: +421 951 788 744, e-mail:info@nutsland.cz. Zapsaná v obchodním rejstříku Okresního soudu v Prešově, oddíl: sro, číslo vložky: 46451/P.
Kupující je spotřebitel, tj. fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti v rámci zaměstnání nebo povolání. Nákupy prováděné podnikatelským subjektem se řídí obchodním zákoníkem č. 513/1991 Sb.
Orgánem dozoru nad ochranou spotřebitele je Inspektorát SOI pro Prešovský kraj, Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1.
Uzavření objednávky a smlouvy
Odeslání vyplněné objednávky kupujícím se považuje za návrh na uzavření smlouvy podle občanského zákoníku, a to na základě nabídky prodávajícího v e-shopu. K uzavření smlouvy dochází potvrzením objednávky prodávajícím.
Ceny zboží
Všechny ceny produktů v e-shopu jsou konečné, včetně všech daní. Prodávající je plátcem DPH. Cena výrobku nezahrnuje náklady na doručení. Ty jsou uvedeny na webových stránkách https://www.nutsland.cz/doprava-a-platba a v nákupním košíku před dokončením objednávky, kde kupující také vidí celkovou cenu objednávky včetně nákladů na doručení.
Platba za zboží
Prodávající přijímá platby za objednané zboží způsoby uvedenými na https://www.nutsland.cz/doprava-a-platba.
V rámci objednávky v e-shopu je kupující povinen zaplatit prodávajícímu cenu za objednané zboží.
Dodání zboží
Není-li dodací lhůta u výrobku uvedena, je prodávající povinen dodat zboží kupujícímu nejpozději do 30 dnů (obvyklá dodací lhůta je do 5 dnů). V případě platby předem prodávající odešle zboží až po připsání platby na účet prodávajícího.
Zboží se považuje za převzaté kupujícím okamžikem, kdy kupující nebo jím určená třetí osoba (s výjimkou dopravce) převezme všechny části objednaného zboží, nebo pokud a) zboží objednané kupujícím v jedné objednávce je dodáváno samostatně, okamžikem převzetí zboží, které bylo dodáno jako poslední, b) kupující dodává zboží sestávající z několika částí nebo kusů, okamžikem převzetí poslední části nebo kusu, c) kupující dodává zboží opakovaně během vymezeného období, okamžikem převzetí prvního dodaného zboží.
Postup pro podávání stížností
Prodávající odpovídá za vady zboží při jeho převzetí kupujícím. V případě použitého zboží prodávající neodpovídá za vady způsobené jeho používáním nebo opotřebením. V případě zboží prodávaného za nižší cenu prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána. Pokud se nejedná o zboží, které se rychle kazí, nebo o použité zboží, odpovídá prodávající za vady, které se vyskytnou po převzetí zboží v záruční době (záruka).
Záruční doba na nové zboží je 24 měsíců a běží od převzetí zboží kupujícím. Záruční doba na použité zboží je 12 měsíců. Pokud je na prodávaném předmětu, jeho obalu nebo přiloženém návodu uvedena doba používání, záruční doba neskončí před uplynutím této doby.
Záruční list se vystavuje na žádost kupujícího. K uplatnění reklamace postačuje doklad o koupi.
Pokud má zboží vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo na její bezplatné, včasné a řádné odstranění. Prodávající je povinen vadu odstranit bez zbytečného odkladu.
Kupující by však neměl věc, na níž byla zjištěna vada, dále používat. V případě závad, které se vyskytnou po koupi, je třeba na ně upozornit bez zbytečného odkladu po zjištění závady, nejpozději však před uplynutím záruční doby. Po uplynutí záruční doby nárok na reklamaci zaniká.
Opotřebení materiálu nebo použití se nepovažuje za vadu. Není vadou, pokud z povahy prodané věci vyplývá, že její životnost je kratší než záruční doba, a pokud při běžném používání takové věci dojde k jejímu běžnému opotřebení před uplynutím záruční doby.
Kupující může namísto odstranění vady požadovat výměnu věci nebo, pokud se vada týká pouze součásti věci, výměnu součásti, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady. Prodávající může vždy místo odstranění vady vyměnit vadnou věc za bezvadnou, pokud to kupujícímu nezpůsobí vážné obtíže. Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo na odstoupení od smlouvy. Stejná práva náleží kupujícímu, pokud jsou vady odstranitelné, ale kupující nemůže věc řádně užívat pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad. Pokud se vyskytnou jiné neodstranitelné vady, má kupující nárok na přiměřenou slevu z ceny věci.
Práva z odpovědnosti za vady se uplatňují na fakturační adrese prodávajícího. Pokud je však v záručním listě uveden záruční servis, který je v místě prodávajícího nebo v místě, které je blíže kupujícímu, uplatní kupující právo na opravu v záručním servisu. Záruční servis je povinen provést opravu nejpozději do 30 dnů.
Pokud dojde k výměně, začíná záruční doba běžet znovu od převzetí nového kusu. Totéž platí v případě výměny dílu, na který byla poskytnuta záruka.
Vyřízením reklamace se rozumí ukončení reklamačního řízení předáním opraveného výrobku, výměnou výrobku, vrácením kupní ceny výrobku, vyplacením přiměřené slevy z ceny výrobku, písemnou výzvou k převzetí plnění nebo odůvodněným odmítnutím.
Při uplatnění reklamace prodávající určí způsob vyřízení reklamace ihned nebo ve složitých případech nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace, v odůvodněných případech, zejména je-li požadováno složité technické posouzení stavu výrobku nebo služby, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po určení způsobu vyřízení stížnosti se stížnost vyřídí ihned; v odůvodněných případech lze stížnost vyřídit později, vyřízení stížnosti však nesmí trvat déle než 30 dnů ode dne podání stížnosti. Po uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace má kupující právo odstoupit od smlouvy nebo si nechat výrobek vyměnit za nový.
Pokud kupující uplatnil reklamaci výrobku během prvních 12 měsíců od jeho zakoupení, může prodávající reklamaci zamítnout pouze na základě odborného posouzení; bez ohledu na výsledek odborného posouzení prodávající nepožaduje, aby kupující uhradil náklady na odborné posouzení nebo jakékoli jiné náklady související s odborným posouzením. Prodávající poskytne kupujícímu kopii odborného posouzení odůvodňujícího zamítnutí reklamace nejpozději do 14 dnů ode dne vyřízení reklamace. Pokud kupující uplatnil reklamaci výrobku po 12 měsících od data nákupu a prodávající ji zamítl, prodávající v dokladu o vyřízení reklamace uvede, komu může kupující výrobek zaslat k odbornému posouzení. Pokud je výrobek zaslán určené osobě k odbornému posouzení, nese náklady na odborné posouzení, jakož i veškeré další náklady, které v souvislosti s ním důvodně vzniknou, prodávající bez ohledu na výsledek odborného posouzení. Prokáže-li kupující znaleckým posudkem odpovědnost prodávajícího za vadu, může nárok znovu uplatnit; po dobu provádění znaleckého posudku záruční doba neběží. Prodávající je povinen uhradit kupujícímu do 14 dnů ode dne opětovného uplatnění reklamace veškeré náklady vynaložené na znalecký posudek, jakož i veškeré související účelně vynaložené náklady. Znovu uplatněný nárok nelze zamítnout.
Prodávající je povinen vystavit kupujícímu potvrzení o uplatnění reklamace. Je-li reklamace uplatněna e-mailem, je prodávající povinen doručit kupujícímu potvrzení o uplatnění reklamace neprodleně; není-li možné potvrzení doručit neprodleně, musí být doručeno bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o uplatnění reklamace; potvrzení o uplatnění reklamace nemusí být doručeno, má-li kupující možnost prokázat uplatnění reklamace jiným způsobem.
Vrácení zboží - odstoupení od smlouvy bez udání důvodu
Kupující je oprávněn odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů ode dne převzetí zboží. Toto právo může uplatnit pouze spotřebitel.
Zboží se považuje za převzaté kupujícím okamžikem, kdy kupující nebo jím určená třetí osoba, s výjimkou dopravce, převezme všechny části objednaného zboží, nebo pokud a) zboží objednané kupujícím v jedné objednávce je dodáváno odděleně, okamžikem převzetí zboží, které bylo dodáno jako poslední, b) kupující dodá zboží sestávající z více částí nebo kusů, okamžikem převzetí poslední části nebo kusu, c) kupující dodává zboží opakovaně během vymezeného období, okamžikem převzetí prvního dodaného zboží.
Kupující může od smlouvy, jejímž předmětem je dodání zboží, odstoupit také před začátkem běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy.
Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je:
- prodej zboží vyrobeného podle specifických požadavků spotřebitele, zboží vyrobeného na zakázku nebo zboží určeného speciálně pro jednoho spotřebitele,
- prodej zboží podléhajícího rychlé zkáze nebo rychlé zkáze,
- prodej zboží uzavřeného v ochranném obalu, který není vhodný k vrácení ze zdravotních nebo hygienických důvodů a jehož ochranný obal byl po dodání poškozen (například víčka určená pro styk s potravinami),
- prodej zboží, které může být vzhledem ke své povaze po dodání neoddělitelně smícháno s jiným zbožím.
Kupující může uplatnit právo na odstoupení od smlouvy písemně nebo na jiném trvalém nosiči (např. e-mailem) nebo zasláním vyplněného formuláře, který je k dispozici na adrese https://www.nutsland.cz/odstoupeni-od-smlouvy.pdf.
Právo na odstoupení od smlouvy lze uplatnit také zasláním oznámení o odstoupení od smlouvy v poslední den 14denní lhůty.
Po obdržení oznámení o odstoupení od smlouvy vrátí prodávající kupujícímu nejpozději do 14 dnů všechny platby, které od kupujícího obdržel na základě smlouvy nebo v souvislosti s ní, včetně nákladů na dopravu, dodání a poštovné a dalších nákladů a poplatků. Prodávající vrátí platbu stejným způsobem, jaký použil kupující pro svou platbu. Kupující se může s prodávajícím dohodnout i na jiném způsobu vrácení peněz.
Prodávající není povinen uhradit kupujícímu dodatečné náklady, pokud si kupující výslovně zvolil jiný způsob dodání než nejlevnější obvyklý způsob dodání nabízený prodávajícím. Dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na dodání zvolené kupujícím a náklady na nejlevnější běžný způsob dodání nabízený prodávajícím.
Při odstoupení od smlouvy není prodávající povinen vrátit kupujícímu peníze dříve, než je mu zboží doručeno, nebo dokud kupující neprokáže, že zboží odeslal zpět prodávajícímu, ledaže prodávající navrhne osobní odběr zboží nebo odběr prostřednictvím jím pověřené osoby.
Kupující je povinen nejpozději do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy zaslat zboží zpět nebo je předat prodávajícímu nebo osobě pověřené prodávajícím k převzetí zboží. Tato lhůta se považuje za dodrženou, pokud bylo zboží předáno k přepravě nejpozději v poslední den lhůty.
V případě odstoupení od smlouvy nese kupující pouze náklady na vrácení zboží prodávajícímu nebo osobě pověřené prodávajícím k převzetí zboží a dále náklady na vrácení zboží, které vzhledem k jeho povaze nelze vrátit poštou.
Kupující odpovídá za jakékoli snížení hodnoty zboží v důsledku manipulace se zbožím, která přesahuje rámec manipulace nezbytné pro zjištění vlastností a funkčnosti zboží.
Kupující má možnost vyzkoušet funkčnost zboží po dodání, ale nemůže zboží používat, pokud odstoupí od smlouvy. Aby se spotřebitel mohl přesvědčit o povaze, vlastnostech a funkčnosti zboží, měl by se zbožím pouze manipulovat a prohlížet si je stejným způsobem, jakým by to mohl dělat v kamenném obchodě. Kupující je povinen se zbožím během lhůty pro odstoupení od smlouvy zacházet a kontrolovat je s náležitou péčí.
Alternativní řešení sporů
Kupující - spotřebitel - má právo obrátit se na prodávajícího se žádostí o nápravu (např. e-mailem), pokud není spokojen se způsobem, jakým prodávající vyřídil jeho reklamaci, nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho spotřebitelská práva. Pokud prodávající na tuto žádost odpoví negativně nebo na ni neodpoví do 30 dnů od jejího odeslání, má spotřebitel právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu subjektu alternativního řešení sporů (dále jen subjekt ADR) dle zákona č. 391/2015 Sb. Subjekty ADR jsou orgány a pověřené právnické osoby podle § 3 zákona č. 391/2015 Sb. Seznam subjektů ADR naleznete na internetových stránkách Ministerstva hospodářství Slovenské republiky www.mhsr.sk. Spotřebitel může podat návrh způsobem uvedeným v § 12 zákona č. 391/2015 Sb.
Spotřebitelé mohou podat stížnost také prostřednictvím platformy pro alternativní řešení sporů RSO, která je k dispozici na adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm.
Alternativní řešení sporů může využít pouze spotřebitel - fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání. Alternativní řešení sporů se vztahuje pouze na spory mezi spotřebitelem a prodávajícím vyplývající ze spotřebitelské smlouvy nebo s ní související. Alternativní řešení sporů se vztahuje pouze na smlouvy uzavřené na dálku. Alternativní řešení sporů se nevztahuje na spory, jejichž hodnota nepřesahuje 20 EUR. Subjekt alternativního řešení sporů může požadovat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za zahájení alternativního řešení sporů, a to až do výše 5 EUR včetně DPH.
Zásady ochrany osobních údajů
Účelem zpracování osobních údajů je jejich použití pro plnění spotřebitelské smlouvy, kterou prodávající uzavírá s kupujícím vytvořením objednávky v tomto internetovém obchodě. Tato spotřebitelská smlouva je také právním základem pro zpracování osobních údajů kupujícího. Poskytnutí osobních údajů kupujícího je smluvním požadavkem, který je nezbytný pro uzavření smlouvy. Poskytnutí osobních údajů je podmínkou pro uskutečnění nákupu v e-shopu prodávajícího. Pokud kupující neposkytne prodávajícímu všechny požadované osobní údaje, může to mít za následek neuzavření kupní smlouvy.
Prodávající při zpracování osobních údajů postupuje v souladu se zákonem č. 18/2018 Sb. o ochraně osobních údajů a zpracovává pouze osobní údaje nezbytné pro uzavření spotřebitelské smlouvy.
Prodávající zpracovává běžné osobní údaje kupujícího.
Osobní údaje kupujícího jsou uloženy v informačním systému prodávajícího po dobu 10 let.
Kupující má právo a možnost aktualizovat osobní údaje online na webových stránkách internetového obchodu, v zákaznické sekci, po přihlášení, nebo jinou formou (e-mailem, písemně).
Za účelem plnění spotřebitelské smlouvy mohou být osobní údaje poskytnuty třetím stranám - doručovacím společnostem (kurýrům) a společnosti, která zpracovává účetní doklady, a společnosti, která.
Osobní údaje kupujícího se nezveřejňují.
Prodávající může zpracovávat osobní údaje pro marketingové účely (např. pro zasílání newsletterů nebo e-mailů o novinkách, slevách, akcích atd.) bez předchozího souhlasu kupujícího. Za tímto účelem prodávající zpracovává nezbytné údaje, kterými jsou jméno, příjmení a e-mailová adresa kupujícího. Pokud kupující nesouhlasí se zpracováním údajů pro marketingové účely, může svůj nesouhlas kdykoli vyjádřit, například zasláním zprávy na e-mailovou adresu prodávajícího s žádostí o odhlášení z odběru newsletteru nebo kliknutím na odkaz uvedený v e-mailové zprávě. Osobní údaje použité pro marketingové účely nebudou poskytnuty třetím stranám ani zveřejněny.
Kupující má právo získat od prodávajícího potvrzení o tom, jaké osobní údaje kupujícího jsou v e-shopu prodávajícího zpracovávány. Kupující má právo získat přístup k těmto údajům, jakož i informace o tom, za jakým účelem jsou údaje zpracovávány, jaké kategorie údajů jsou zpracovávány, komu jsou osobní údaje poskytovány, jak dlouho jsou osobní údaje uchovávány, zda dochází k automatizovanému individuálnímu rozhodování, včetně profilování.
První poskytnutí výše uvedených osobních údajů kupujícímu je bezplatné. Opakované poskytnutí osobních údajů na žádost kupujícího bude zpoplatněno administrativním poplatkem ve výši 150 Kč.
Kupující může požádat prodávajícího o opravu nebo doplnění neúplných osobních údajů týkajících se kupujícího. Kupující může požádat o výmaz svých osobních údajů nebo o omezení jejich zpracování. Kupující může rovněž vznést námitku proti zpracování osobních údajů.
Zpracování osobních údajů kupujícího je rovněž nezbytné pro účely archivace (pro plnění povinností prodávajícího podle slovenských právních předpisů, např. uchovávání účetních dokladů po dobu 10 let). Pokud kupující požádá o výmaz osobních údajů zpracovávaných v souvislosti s kupní smlouvou, může být jeho žádost zamítnuta.
Kupující má právo na to, aby prodávající omezil zpracování osobních údajů kupujícího, pokud kupující vznese námitku proti přesnosti osobních údajů, a to po dobu, která prodávajícímu umožní přesnost osobních údajů ověřit.
Kupující má právo získat osobní údaje, které se ho týkají a které poskytl prodávajícímu, ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu. Kupující má právo předat tyto osobní údaje jinému správci, pokud je to technicky proveditelné.
Kupující má právo vznést námitku, pokud jsou jeho osobní údaje zpracovávány pro účely přímého marketingu. Může rovněž vznést námitku, pokud jsou jeho osobní údaje zpracovávány pro účely oprávněného zájmu prodávajícího.
Pokud má kupující podezření, že jsou jeho osobní údaje zpracovávány protiprávně, může podat podnět Úřadu pro ochranu osobních údajů k zahájení řízení o ochraně osobních údajů.
Výše uvedené informace o ochraně osobních údajů se vztahují i na před-smluvní vztahy (tj. registrace v e-shopu za účelem budoucího nákupu nebo například vyžádání si poptávky, nabídky nebo informací o zboží a službách prodávajícího).
Za účelem zajištění správného fungování internetového obchodu může prodávající ukládat na zařízení kupujícího malé datové soubory - cookies, díky kterým může internetový obchod po určitou dobu uchovávat údaje o aktivitě a nastavení (např. přihlašovací jméno, jazyk, velikost písma apod.). Internetový obchod prodávajícího používá cookies k zapamatování uživatelských nastavení kupujícího a k nezbytným funkcím internetového obchodu, případně k marketingovým účelům. Kupující může vymazat všechny soubory cookie uložené v jeho zařízení a případně nastavit internetový prohlížeč ve svém zařízení tak, aby jejich ukládání zabránil. V takovém případě může být nutné, aby kupující při opětovné návštěvě internetového obchodu ručně upravil některá nastavení a některé služby nebo funkce internetového obchodu nemusí být funkční.